wpisy w kategorii
znaleziono 81 wpisów
Reklama w pakiecie VIPElbląg
82-300 Elbląg
tel. 55 239 60 441
tel. 55 239 60 441
Malownicza, niespełna 18 km rzeka żeglowna na całej długości, przy której leży miasto portowe Elbląg, często nazywana Elblążanką. Odgrywa bardzo ważne znaczenie w żegludze śródlądowej ponieważ łączy szlak Kanału Elbląskiego i Pojezierza Iławskiego z Elblągiem i Zalewem Wiślanym.
Płytkie, zarastające jezioro deltowe, przez które przechodzi tor wodny Kanału Elbląskiego. Jezioro wraz z pobliskimi terenami tworzy rezerwat "Jezioro Drużno" (miejsca lęgowe ptactwa wodnego i błotnego, głównie kaczek, perkozów, mew i rybitw; również drobnych ptaków wróblowych).
Jest pierwszą pochylnią, którą napotkamy płynąc Kanałem Elbląskim od strony Elbląga, ostatnią gdy płyniemy z Ostródy w kierunku Elbląga. To wyjątkowo nowoczesna budowla jak na czasy powstania, zawierająca turbinę wodną.
Druga pochylnia na trasie z Elbląga do Ostródy. Jedna z najczęściej fotografowanych pochylni na trasie Kanału Elbląskiego.
Trzecia z pięciu pochylni na trasie Kanału Elbląskiego, a tym samym o największej różnicy poziomu pomiędzy zbiornikami wodnymi. Wyróżnia ją przejście przez torowisko drogi lokalnej...
Przedostatnia pochylnia na trasie Elbląg - Ostróda, zabytkowy obiekt w powiecie elbląskim, gminie Pasłęk. Długość torów pochylni wynosi 404 m, różnica poziomów około 19m.
Ostatnia pochylnia na trasie Elbląg - Ostróda. Podobna technologicznie do pozostałych pochylni znajdujących się na Kanale Elbląskim, ale tylko tu znajduje się Muzeum Kanału, gdzie można zobaczyć “od środka” jak działa mechanizm pochylni, a także obelisk ku czci twórcy Kanału Elbląskiego i idei pochylni - inżyniera Steenke.
Komorowa śluza o konstrukcji betonowej wybudowana pod koniec XIX w, o napędzie ręcznym Pozwala na żeglowanie na odcinku Miłomłyn-Ostróda oraz przepuszczenie wód z Jeziora Jeziorak do Jeziora Drwęckiego.
Śluza Zielona - śluza położona w miejscowości Zielona w gminie Miłomłyn. Typowa komorowa śluza o konstrukcji betonowej. Została wybudowana pod koniec XIX w. Wymiary śłuzy: długość 34,19m, szerokość 3,55 m. Róznica poziomu wód przy śluzowaniu to 1,89 m. Śluza posiada jednoskrzydłowe drewniane wrota pokryte poszyciem drewnianym.
Komorowa śluza o konstrukcji betonowej wybudowana pod koniec XIX w, o napędzie ręcznym Pozwala na żeglowanie na odcinku Miłomłyn-Ostróda oraz przepuszczenie wód z Jeziora Jeziorak do Jeziora Drwęckiego.
znaleziono 81 wpisów
Nie jesteś jeszcze w naszej bazie?
Zareklamuj się!